torsdag 14 januari 2010

Vill men kan inte..

Sitter just nu och stirrar i böcker igen... Tenta. Fyra dagar på mig. Krävs mycket koncentration och som vanligt har jag ingen alls dag 1.

Vi fick frågorna kl 9 i morse och när jag läste igenom dem kändes det ganska bra. Jag kan i alla fall lite om varje fråga. Relativt mycket om fråga ett (ändå går det segt) och det känns inte hopplöst! (Än..)

Det som dock känns hopplöst är att:
1. Min underbara Sofie befinner sig i Sverige (bor i Nice, kommer från Åland) och jag hinner inte träffa henne!!! Det är den dumma tentans fel! Hon är så grymt skön (seriöst ni anar inte!) att tanken på att det kommer dröja ytterligare några månader innan jag får hänga med henne är galen.
2. En annan härlig typ, Karin, ska resa till Australien och Nya Zeeland alldeles straxt och har "hej då-fest" på fredag hemma hos sig i Uppsala. Jag vill jättegärna dit men den dumma tentan är i vägen igen! Jag har inte träffat Karin sen juni och så kommer det dröja ännu längre nu!

Nu hoppas jag bara på att jag ska hitta en sjukt hög växel som gör att jag är klar imorn eftermiddag och då kan hinna med både fest hos Karin och att träffa Sofie...

Can I do it???

2 kommentarer: