onsdag 27 januari 2010

Irriterad!

På de idioter som sitter och bestämmer över Eskilstuna kommun. Speciellt irriterad på de som bestämmer över stadens parkeringar (även på de privata parkeringarna).

Igår kväll när jag skulle ner på stan och träna (tog bilen eftersom buss är på tok för dyrt att åka och för att jag inte vill bryta benen på cykeln) så får jag veta att betaltiden för parkeringen i centrum har ökats från mellan 8-18 till 8-20!!! Vad är det för idiotisk tid! och höjt priset har de också gjort. Där jag parkerar har de höjt från 8 till 12 spänn!!!
Jag visste inte om detta eftersom jag slutat läsa Eskilstuna kuriren då jag tycker det bara står en massa skit i den, men sjukt irriterad blev jag nu när jag fick reda på det.

Tydligen vill man inte att Eskilstuna centrum ska finnas kvar eftersom man gör det svårare och dyrare för folk att komma dit. (man har även utökat området med gatu-betalperkering med 30 till gator.) Affärerna stänger väl sju om jag inte minns helt fel så då kan man ju undra varför man ska betala parkering även efteråt. Det ökade priset går ut över handeln och den förlängda tiden går ut över oss som tränar på stan på kvällen och de som bor på stan men som inte har tillgång till garage.

Ökningen kanske hade varit okej om man samtidigt utökat kollektivtrafiken rejält och reducerat priset på denna en hel del, eller till nästan gratis. Men NEJ. Det gör man ju inte.

Är nog dags att en gång för alla flytta från stan. Det verkar ju ändå vara det de vill.

1 kommentar:

  1. Men karin då :)
    Nee, men förstår, ska med sandra ner på stan nu och tar bussen, men nu blir det en shoppingbiljett och så känns det som man får lite mer valuta för pengarna :)
    men håller med.
    Dom har ju tagit bort min utbildning på komvux för att spara in så jag är också arg!
    Puss

    SvaraRadera