söndag 15 juni 2014

Kvartsmaran Å-loppet

Av okänd anledning tyckte jag att det var en bra idé att anmäla mig till stans kvartsmara, Å-loppet, som gick av stapeln i går 14 juni. Jag som springer några få gånger om året skulle alltså ta mig drygt 10,5 km. Och då var jag bortrest förra veckan och har haft ont i kroppen denna vecka, så pass att jag bara tränat tisdag och torsdag.
Men. Jag tog mig runt utan att stanna eller ens börja gå. Joggade hela tiden! Och runkeeper pajade efter 500 meter så jag fick förlita mig på min musik för att hålla ett någorlunda jämt tempo för att inte dö. Men det gick ju bra. Tittade mest ner i marken och missade de flesta som stod och hejade längs vägen.

Mitt mål var att komma runt på under timmen. Jag gjorde det på 1.01. men det blev knappt 58 min på milen så det får vara bra. Jag är ändå nöjd att jag kom runt utan att gå!


Det här var en del av uppladdningen på fredagkvällen. Middag med Släktens brudar!



Nöjt gäng efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar