torsdag 13 december 2012

Sankta Lucia

Som sig bör har jag tittat på ett Luciatåg nu på morgonen. Jag har sovmorgon så jag valde att ta med mig täcket och lägga mig i soffan framför svt2 och Luciatåget från Uppsala domkyrka. Mysigt! Jag tror att jag har a thing for Luciatåg..

För fyra år sedan skapade jag och mina klasskompisar svensk julstämning på Place Masséna i Nice. Det var också mysigt och verkade vara uppskattat för folk skänkte oss så mycket pengar att vi alla kunde gå och fika efteråt.

Jag var tomte och stod lite bakom de andra och så kom det fram en söt liten dam och drog mig i ärmen. "Är det här för att fira Saint Lucie?" Ja, det är det svarade jag. "Jag heter Lucie", svarade den lilla damen. Då är det dig vi sjunger för sa jag och damen fnittrade till och log stort. Fint.

Memories.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar