söndag 10 juni 2012

A walk down memory lane

Igår var det dags för stadens gymnasietreor att ta studenten. Grattis till dem! Jag och några vänner var nere och kollade på glada studenter och flak och grejer och jag började tänka på när vi tog studenten och att det redan är 7 (!) år sedan!

Studentdagen var jätterolig, såklart och man kände sig vuxen och "redo" för världen. Vissa saker har visat sig vara som man trodde, andra inte.
Vissa drömmar har jag kvar, andra har jag lyckats utföra och vissa har fallit i glömska eller är inte aktuella längre.
     Jag kommer inte riktigt ihåg alla mål jag hade då, men närmast i tiden hoppades jag på att komma in på en KY utbildning i musikarrangörskap, vilket jag också gjorde men hoppade av efter ett halvår.
     Annars är jag ganska spretig i mina mål och är intresserad av så många olika saker, och har alltid varit sådan, att jag inte riktigt blir besviken när ena eller andra grejen inte händer, det finns alltid annat som jag lyckas med.
     När jag tog studenten ville jag också utveckla barnboken jag skrev som projektarbete eller kanske skriva fler, den drömmen/det målet spinner jag på fortfarande.
     Drömmen om att bo en stund i New York finns kvar. Men, att jag nu kan säga att jag bott i Florens, Paris och Nice hade jag verkligen inte kunnat föreställa mig då, trots att jag läste franska i skolan.
     Jag har alltid vetat att jag skulle studera mer men att det skulle resultera i en kandidatexamen (som jag kanske ska bygga på) i konstvetenskap med franska och italienska som biämnen fanns inte ens på kartan för 7 år sedan.

Det har hunnits med en hel massa roliga, spännande och utmanande saker sedan studenten och det är mycket intressant hur livet utvecklar sig. Nu ser jag fram emot att se vad som händer under de kommande 7 åren.

Så här såg jag ut för 7 år sedan, (vinka till publiken!)

2 kommentarer:

  1. Vad fint skrivet! Det känns kul att ha känt Karin för sju år sedan och fått följa resan under de här åren. Ser fram emot många sjuårs-perioder och uppnådda drömmar framöver. :) Kram T

    SvaraRadera