fredag 30 mars 2012

Trevlig dag på jobbet!

Nu har jag i och för sig i princip bara trevliga dagar på jobbet, råkar ha ett sånt jobb bara ;) men idag var en sån där dag som gör en bra fredag!

Bland annat kändes det lite som julafton eftersom vi fick in en leverans med massa böcker som vi hade beställt! Kul att äntligen få bläddra i böckerna som vi tänkt ut åt museiebutiken.


En annan trevlig sak och en "första gång" för mig var att en besökare kom fram till mig när jag var inne bland samlingarna (jag jobbar på ett konstmuseum, tror jag har glömt att berätta det..) och frågade om jag var konstvetare. Det är jag ju faktiskt, kandidatexamen i det iaf, så jag vågade svara "ja". (har varit lite försiktig med det innan, men nu var det dags.) Inte nog med att jag vågade svara ja på den frågan, jag kunde även hjälpa besökaren och ha ett proffsigt samtal om konsten! Coolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar