söndag 8 november 2009

soundtrack

jag drömmer med musik i bakgrunden för jag märkte för flera år sedan att jag har en låt på hjärnan direkt när jag vaknar på morgonen. ibland är det låtar som jag på dagarna går och sjunger på men ibland är det låtar som jag inte har hört på flera år.. detta är i och för sig rätt mysigt, men ibland sätter sig de här låtarna på hjärnan för att stanna ett bra tag.
så är fallet just nu. i över två veckor har jag haft "Born in the eighties" av världens bästa Milow fastklistrad i skallen. låten är alldeles underbar så det gör inte så mycket, men det skulle inte skada med lite ombyte.. lyssna på den så får ni den med på hjärnan :)

http://www.youtube.com/watch?v=YSTvyik1FeE&feature=related

här är en del av texten:

"although I feel a lot older I'm just 23
if you're looking for answers don't come to me
instead of a future I've got a guitar
but dreaming out loud won't get me far
still I feel I'm ready for rock'n roll
there might be something that I can control
by the time I hit 30 I'll have enough
of being a twentysomething in love
my friends will all be married or they will be gone
me, I'll still be wondering what's going on
if that's what it takes then I'll sell my soul
as long as there's something that I can control.."

känns lite "karin" eller hur?..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar